ESPAÑA

Och så har man landat hemma i Sverige igen. Börjar smått krypa tillbaka till vardagen.

Jag är nyligen hemkommen från Spanien där jag har spenderat 10 dagar med en utav mina favoritpersoner i världen. Eller, det blev inte riktigt 10 dagar som planerat för Bells, då hon tog planet hem för viktiga ärenden redan efter sju. Jag stannade dock och fick njuta in i det sista av solen och värmen som detta fantastiska land har att erbjuda.

 

Vi har spenderat många dagar på stranden. Lapat sol, degat på luftmadrasser och guppat på medelhavets vågor. Gått långa strandpromenader i vattenbrynet, badat och fått för mycket salt i ögonen. Druckit caprinas, somnat i solstolen, fått massage. Konstaterat att detta är ”livet” i kör.

 

Jag har mest levt på jamon serrano, oliver och banderillas dulces. Druckit Sangria och spansk öl. Läst fantastiska Elizabeth Gilbert och konstaterat att jag har många spännande resemål jag vill genomföra i livet.  Pratat spanska och faktiskt gjort mig förstådd. Svettats vid poolen och svalkat kroppen var femte minut. Smörjt in kroppen med olja och varit klibbig i den 30-plus-gradiga värmen.

 

Vi hittade ett mysigt torg som vi besökte några kvällar för goda drinkar och trevligt snack. Vi träffade killar på stranden och blev 15 år igen. Vi nattbadade i poolen fast vi egentligen inte fick. Vi hade picknick på stranden i kvällssolen tills det blev becksvart.

 

Vi hade en fantastisk resa, bästa du.

 

 

TACK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0