I'M IN PARIS

Sent igår kväll landade jag på Charles de Gaulle. Jag kom fram till ett regnigt men alldeles, alldeles underbart Paris. Fina Hannah mötte mig vid tunnelbanan och vi traskade hem till henne. Eller, till oss, för den här veckan. Korkade upp en flaska rött och pratade om livet medan regnet smattrade mot de gigantiska fönstrena. Lägenheten är gammal och vacker, precis som det mesta i den här staden. Den är stor, har två franska balkonger och fönster som sträcker sig från golv till tak. Fönster som inte går att stänga bör nämnas, så lite kallt är det allt här. Jag lämnade sommaren i Stockholm och kom till höst i Paris. Nej, inte riktigt så, men under mina timmar här har det bara regnat. Det har sin charm det också såklart, problemet är att jag i princip bara packade tunna sommarkläder. Men det vänder i veckan har jag sett. Sol och värme kommer.
För tillfället är Hannah i skolan och lär sig franska. Jag sitter själv i en stor lägenhet som knarrar och har sig (det bor visst ett spöke här). Men jag har det så fantastiskt mysigt. I världens bästa stad. Alldeles strax ska jag hit the streets of Paris och hitta något litet frukosthak. Strosa runt på stan och i affärer innan jag beger mig bort till Saint Placide där jag ska möta Hannah och Fabiana för lunch. Vad resten av dagen har att erbjuda får Paris bestämma.

Happyface


Kommentarer
Postat av: felli

sounds löööövely darling! :D

2010-08-16 @ 13:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0