MARAIS

Ännu en fantastiskt dag i denna fantastiska stad. Jag spenderade förmiddagen hemma i lägenheten. Tog ett långt varmt bad, tittade på fransk tv, lagade frukost, städade lägenheten, läste. Halv två kom Hannah hem, då gick vi och åt pizza på ett mysigt italienskt hak på Rue Montergueil. Därefter mötte vi upp Fabiana i Forum Les Halles och Hannah fick äntligen köpa sitt objektiv till sin Canon 7D. Sedan har vi traskat runt här i Marais, kollat in massa rolig second hand, promenerat och tittat på vackra ting. Fortsatte promenaden ut på Rue Rivoli och körde gatan ner mot Tuilerierna där vi hängde ett tag. Vinkade av Fabiana och jag och Hannah satte oss och drack ett glas rött på en mysig uteservering. Nu har vi varit och handlat massa god mat på Monoprix, vid tio kommer Fabiana och hennes Eric över på middag. I väntan på dem ska vi dricka lite vin och äta tapas. Jag kan inte förklara hur bra jag mår över att vara här. Jag är så fantastiskt lycklig och mår så bra av att vakna här på morgonen. Ställa mig på franska balkongen och andas Paris-luft och hälsa denna underbara stad godmorgon. Komma ut på gatan och inte riktigt ha en plan, men ändå veta att det blir en fantastisk dag. Vad vi än hittar på. Vart vi än går. Två och en halv dagar återstår, och satan vad jag ska njuta av dessa!



Kommentarer
Postat av: S

Gud vad underbart det låter gumman, önskar verkligen jag hade kunnat följa med, du får verkligen hälsa Hannah så mycket från mig. För nöja mig vid tanken att vi kommer walk the streets of LA imorn 6 månader! <3

2010-08-17 @ 22:10:12
Postat av: S

Gud vad underbart det låter gumman, önskar verkligen jag hade kunnat följa med, du får verkligen hälsa Hannah så mycket från mig. För nöja mig vid tanken att vi kommer att walk the streets of LA inom 6 månader! <3

2010-08-17 @ 22:11:07
Postat av: krokko

du är fantastiskt! superfina pics. njut njut njut. massa massa rödvin. mmmm! pizza/träningsbrallan.

2010-08-18 @ 18:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0