DAYS IN DECEMBER

Då kör vi en recap i vanlig ordning då, mina vänner. Varning för lång läsning.

Torsdagen den 9 december. En dag jag förmodligen kommer att minnas föralltid. Dagen då jag hade mitt första möte med ett medium. En otroligt häftig upplevelse som definitivt gav mersmak. Jag tänkte att jag berättar mer ingående om detta vid ett senare tillfälle. Samma dag började på Amerikanska Ambassaden klockan 8.00. En halvtimme i en iskall kö, varma american pancakes, och efter ytterligare en lång väntan inomhus kunde jag äntligen sätta punkt för ett utav mina sista måsten inför flytten. Amerikanskt visum - check! Tog mig därefter till Söder och Muggen, drack glöggte och åt brunch med fina Frida och Felicia. Jen joinade och vi åkte tillsammans ut till vårt huvudkontor ute i Saltsjö Boo. Det är alltså min och Fridas chefer som hookat ihop oss med detta fantastiska medium. Vi hade en underbar eftermiddag ute i detta fantastiska hus och vinterlandskap, massa te och fint sällskap - och framförallt, en halvtimmes privat sittning vardera med vårt medium. Kvällen spenderade jag och Jen lite spontant i Nellys nya lya på Söder. Flera timmars cathing up, thaimat och rödvin. Sen hade jag och Jen en traditionsenlig sleepover på Kungsklippan.

Fredagen bestod av jobb och en Idolfinal. Jag var alldeles för trött för att göra något annat. Klockan tre på natten ringde min väckarklocka och det var dags för mig att logga in på SMC's hemsida för att "pre-enrolla" mina första två kurser. Jag fick vad jag ville ha. Fashion 1: Trends and Design och Fashion 5: Fashion Buying. Me so happy. Kunde väl sova sisådär en timme efter detta för att jag var så uppspelt, sen var det dags att gå upp och öppna butiken för lördagens julhandel. Under lördagen var jag beyond trött hela dagen. På kvällen firade vi världens bästa morfar som fyllde 80 år dagen till ära. Blir alltid lika varm och lycklig i själen när släkt och familj samlas vid tillfällen som detta. En riktigt fin kväll som sedan avslutades hemma hos Sara och Peter där vi hade myskväll och sleepover med film och godis.
På söndagen jobbade jag och firade tredje advent hemma med familjen. Advent är något som alltid firas hemma hos oss. Inga undantag. Mycket viktigt att vi samlas, tänder ljusen, dricker glögg och äter lussebullar tillsammans. Det tycker jag är fint.

Även mådagen bestod av jobb, hela dagen lång. Efter jobbet gick jag tvärs över gatan och joinade Brallan och Felicia som satt på Fridays. Det blev ett glas rött. Och ett till glas rött. Och massa tjatter och framtidsplaner. Och en himla fnissig bussresa hem med Felicia.

Igår, tisdag, var jag ledig. Hallelujah typ. Jag är så utmattad mentalt och fysiskt just nu att jag egentligen skulle behöva vara ledig i minst en vecka för att kunna återhämta mig. Men gårdagen fick duga. Sovmorgon, lite julklappsshopping och en massa mysiga timmar hemma hos bästa Felicia. En ledig dag går för fort. idag har jag jobbat igen. Och likaså ska jag göra fram till söndag. Vi biter ihop och kämpar som riktiga vikingar just nu. Puss!

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0