JUL, RECAP OCH KÄRLEK

Välkommen fina december, årets utan tvekan mysigaste månad! Jag mår bra. Känner ett lugn i kroppen, samtidigt som jag är stressad inför allt som komma skall. Men julen för med sig ett lugn. En harmoni som jag försöker suga åt mig så mycket jag bara kan av. I ett hem som doftar sött av kanel och glögg och hyacinter, där min mor har julpyntat och spridit stämning, här kopplar jag av. Lyssnar på julmusik och älskar julen. Och min familj.

Julbordet förra veckan var en fantastisk start på julen. Tillsammans med mina underbara kollegor och Swatch Group, som bjöd på kvällen, åkte vi med båten ut till Fjäderholmarna där ett stort vinterkalas väntade. Denna lilla skärgårdsö var ett vinterparadis klätt i snö, upplyst av facklor och julbelysning i träden. Inne i restaurangen blev vi serverade det bästa julbordet jag någonsin varit på. Vilken fantastisk buffé. Allt man kan tänka sig, och lite till. Till detta fick vi gott vin/öl/julsnaps. Och så sjöng vi en massa julsånger. När båten vid midnatt kom tillbaka till Strandvägen traskade vi alla bort till Riche. Där fortsatte vi natten med alldeles för många drinkar tills vi blev utsopade vid stängning. Jag var glad att jag var ledig dagen därpå.
Jag har även opererat bort min visdomstand. Äntligen. Det var ingen trevlig upplevelse och jag har mått dåligt i flera dagar efter ingreppet. Första dagen var en dimma av fruktansvärd värk och blod som aldrig ville sluta forsa ur munnen. Andra dagen var jag tvungen att sjukskriva mig från jobbet och avboka helgens roliga planer. Jag blev liggandes hela helgen med värk, en svullen kind och flytande föda. Idag mår jag bra dock! Stygnen stör lite, men de ska ramla av snart vad jag vet.
Är det inte det ena så är det det andra, så säg. För idag har jag istället halsont och lite feber. Inte okej säger jag, då jag äntligen är tillbaka på jobbet. Den här månaden vill jag jobba arslet av mig, rent ut sagt.
Förutom jobb så ägnar jag större delen av min tid nu till förberedelser inför flytten. Det ska fixas amerikanskt studentvisum, vilket tar sin lilla tid och ansträngning. Slutspurten nu, och nästa vecka efter mötet på ambassaden är jag i princip klar. Då är det annat som jag ska tänka på. Som att packa ihop mitt liv, till exempel. Och att umgås med mina nära och kära så mycket som möjligt. Krama på dem och njuta av närvaron och kärleken.
Busungar på båten förra veckan


Kommentarer
Postat av: frida

hi hi hi...busis! puss

2010-12-03 @ 21:01:01
URL: http://veggish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0