MEDIAL RÅDGIVNING 101209

Efter en pirrig timme av väntan var det dags för mig att kliva in i stugan där vårt medium Marie tog emot oss. Så fort jag kom in i rummet möts jag av en otroligt harmoni och ett lugn som är svårt att förklara. Marie satt invirad i en filt framför en knastrande brasa, vi hälsade och jag intog liknande position mittemot henne. Hon förklarade hur en sådan här sittning går till, hur hon jobbar och kommunicerar med sina guider och tolkar energi. Hon tar sedan ett djupt andetag och börjar meditera.

Det första hon får fram är att hon ser att jag är en mycket kreativ och estetisk person, en människa som gillar att uttrycka sig med färg och form. Att jag är en gammal själ, och att detta är en egenskap jag burit med mig genom alla mina tidigare liv. Hon får upp en bild av mig på Korfu under Antiken, då jag tydligen levde som kvinna och drejade krukor. Sedan ser hon ett liv i Paris under 1800-talet, då jag tydligen jobbade som sömmerska i en stor ateljé. (Äntligen ett svar till varför jag har en sådan otroligt dragningskraft till den staden). Hon tyckte att min själ kändes väldigt icke-svensk. Jag är internationell utav mig, och det beror helt enkelt på att jag levt mina tidigare liv i andra länder än Sverige. Även om jag trivs i Sverige, trivs jag nog bättre utomlands. Jag har en mer kreativ/varm/passionerad själ än vad medelsvensson har. Hon talade om att jag varit kvinna i nästan alla mina tidigare liv. Jag gillar att vara kvinna och är otroligt kvinnlig. Jag blev uppmanad att ta vara på min inspiration och kreativitet, att det är det jag ska jobba med i framtiden. Jag kommer inte må bra av ett inrutat 9-5 liv, utan behöver mer spänning och passion än så. Jag behöver även en likasinnad man om jag ska ingå i en relation. Hon skrattade när hon talade om för mig hur kräsen jag var när det kommer till män. (Ni som känner mig vet hur bra detta stämmer). Så fort jag har träffat någon, och minsta lilla inte känns bra, "då är det bara att dra" sa hon och viftade med handen. Ungefär som jag själv skulle uttrycka mig. Min riktiga kärlek kommer jag att finna utomlands. 

Hon berättade att jag är otroligt individuell och självgående. Att jag inte är någon som faller för grupptryck, för passar det inte så söker jag mig någon annanstans, dit jag platsar och trivs. Jag har dock en stor social kompetens och lätt för att passa in i olika grupper, jag har lätt att få vänner. Hon tyckte att jag var duktig på att lyssna på mitt inre, på min intuition. Det tycker jag var spännande att höra, då jag verkligen går in för att göra det mitt hjärta vill och inte vad jag "borde göra". Hon berättade att jag har otroligt lätt för att känna medkänsla för människor. Jag känner stor empati och sympati, och har lätt att ta åt mig av andra människors sorg.

Hon kände att jag planerade inför något. Att det var mycket stress i mitt liv just nu, mycket papper att fylla i, ansökningar, mail, telefonsamtal etc. Att jag planerade inför något stort. Mitt liv de senaste månaderna har i stort sätt sett ut precis som hon förklarar här. Dock kunde hon inte förklara för mig vad det var jag stod inför. Jag talade om att jag skulle flytta till USA för studier inom mode, och undrade om hon kunde se något inom den närmaste framtiden. Hon sa att hon bara såg mig ha väldigt roligt . Att allt skulle gå bra. Jag skulle få mycket nya vänner, och jag skulle lägga namnet Edward på minnet. Hon såg dock att USA inte var min slutgiltiga destination i livet.

Detta var en liten summering av min privata sittning med Marie. Dock har jag valt att inte berätta allt, men detta är i det stora hela det jag fick ut av min halvtimme med henne. Jag är otroligt nöjd, då jag kom dit helt utan förväntningar. Jag hade inga förhoppningar på att få kontakt med någon på andra sidan, vilket jag ju heller inte fick. Men det fick några andra utav oss. Det är en så otroligt häftig känsla, att sätta sig ned framför en helt främmande människa, och denne berättar för dig vem du är (med viss förklaring till varför du är som du är) och vart du är påväg i livet. Precis som att hon öppnat upp min hjärna, grävt runt där lite, och kommit ut med information. Jag har en otroligt respekt för Marie och andra medium, för deras talang. Jag har fått bevisat att det finns mer än "bara vi" och vetenskap. Det finns en annan sida och en andlig värld. Vi alla är tilldelade guider som följer oss genom livet, hjälper oss att ta beslut och röra oss i rätt riktning. Jag har alltid trott på ödet. Under hela mötet när Marie berättar talar hon om "dem". "De säger att du är så, de säger att du känner så". "De" är alltså hennes guider, som kommunicerar med mina guider. Summa summarum, en helt fantastisk upplevelse som har öppnat nya dörrar och intressen hos mig. Detta är definitivt inte sista gången jag besöker ett medium för medial rådgivning. Jag kommer att bära med mig en del av de saker hon sa till mig, för resten av mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Jess

Oh, vad intressant detta låter! Skulle verkligen verkligen vilja testa på något liknande eftersom jag är fatalist ut i fingerspetsarna och alltid har trott på ödet.



2011-01-10 @ 13:04:35
URL: http://fashionjungle.blogg.se/
Postat av: Denise

Det var en fantastisk upplevelse och något jag rekommenderar varmt!

2011-01-10 @ 18:13:57
URL: http://dstark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0