EN HELG

Mysigaste helgen på länge. I fredags efter jobbet bjöd bästa Cam på Solsidankväll vilket var mycket uppskattat. Skratt och catching-up med fina vänner. Jag slaggade hos Jen och hade oförskämt nära till jobbet då jag öppnade i lördags. Efter några timmars jobb hämtade mams upp mig med bilen och vi begav oss mot Globen. Där mötte vi upp Jen och hennes mor för ett glas vin och massa tjatter. Vid halv åtta satte musikalen igång, den engelska uppsättningen av Mamma Mia. Helt fantastisk. Våra kära mammor var nöjda med sina födelsedagspresenter. Efter föreställningen fortsatte kvällen för mig och mamma i bilen. Mitt i natten upp till Väddö. Det var en kolsvart och mycket dimmig historia, men hur mysigt som helst. Jag gillar att åka bil i mörkret. Speciellt med mamma, bara jag och hon. Väl framme i huset väntade Bosse och en varm brasa. Jag sov som en stock och vaknade som en ny människa till en ledig söndag. Idag har jag bara varit. Njutit av frisk luft och myst framför brasan. Hälsat på mina fantastiska barndomsvänner som gått och blivit mammor båda två. Jag är så stolt över er. Vilka fantastiska små bebisar. När vi kom hem till storstaden åkte vi till storebror för att hjälpa honom och hans flickvän att hämta upp en annan liten bebis. En kaninbebis. En svart, toksöt liten sak fick följa med dem hem i en liten låda. Nu ligger jag i sängen och har både pratat i telefonen och skypat med älskade Bells i flera timmar. Just nu pratar vi om våra framtidsdrömmar. Det är fint.

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0