"Drömmar från mitt fönster i Paris"

Ida Pyk skrev för ett tag sedan en fin text i sin blogg hos ELLE. Så fin att det etsat sig fast i min hjärna. Jag plockar fram den ibland och smakar på orden när jag längtar sådär extra mycket till Paris.

Drömmar från mitt fönster i Paris

Jag ligger i min säng och ute skiner solen, kastar skuggor genom fönsterluckorna som är franskt romantiskt randiga. Jag kan höra röster från gatan, det är torghandlaren, som säljer färsk fisk och grönsaker och rosor i fång om tio.

- Vackra rosor till vackra flickor, ropar han och hade jag varit nere på boulevarden hade det kanske varit till mig.

Men nu ligger jag i min säng. Om jag blundar ser jag ett ljus, ett mildgult ljus som är solens ljus och i mina drömmar är det sommar. Jag ligger i sängen och ena fönstret är lite öppet. Genom det sipprar en mild fläkt, som luktar söta blommor och damm och sura grönsaker. Luften darrar, för det är så varmt att den som rör sig i solen måste dansa för att inte bränna sig. Dansar gör också de som går nere på gatan, de hoppar fram på asfalten, om de inte gömmer sig under stora gröna parasoll med en iskall läsk.

- Fy va varmt det är, suckar de och drar bort svetten i pannan.

Och de har alldeles glömt bort, de minns inte. När de låg inne i sängen och drömde om att värmen skulle komma tillbaka.



Kommentarer
Postat av: Felicia

Fint älskling! Vi får komma tillbaka både du o jag sen! ;) love u <3

2011-04-07 @ 12:09:51
URL: http://inparis.blogg.se/
Postat av: Denise

Ja, det måste vi definitivt mitt hjärta! Hur har du det? Jag saknar dig jättemycket! <3

2011-04-07 @ 23:40:24
URL: http://dstark.blogg.se/
Postat av: Ida

Fin heaer :)

2011-04-07 @ 23:56:55
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Felicia

Jaa:) jo jag har det bara bra! Just nu är jag sjuk med öroninflammation bara så de e inte då kul. Men annars är det bra! :) saknar dig meeed! Sååå mycket. Drömde om dig inatt faktiskt haha. Det var kul o ses <3

2011-04-08 @ 12:24:16
URL: http://inparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0