SUNNY CALI

Vaknar av att solen sticker i ögonen. Ligger kvar i sängen och filosoferar, njuter lite extra av morgonen. Livet. Idag känns livet bra, trots hemlängtan. Det är sommar. Det är sommar nästan varje dag här, men idag är den extra påtaglig och fin. Himlen utanför fönstret lyser blå och jag känner solens värmande strålar till och med genom fönstret.
I helgen firade vi påsk. Dagen spenderade vi nere vid poolen ett gäng vänner, solade, drack iskall öl och tog vårt första dopp (!) i vår kalla pool. Det var skönt. På kvällen lagade vi en stor påskmiddag här hemma med allt svenskt vi lyckats roffa åt oss - köttbullar, prinskorvar, sill, knäckebröd, lax och potatis. Tack IKEA. Det var gott, men till min stora besvikelse vände sig min mage upp och ned efter första tuggorna då jag fortfarande associerar mat som denna till min fruktansvärda upplevelse av vinterkräksjukan i julas. Som sagt, stor besvikelse. Jag åt massa gott svenskt godis som familjen skickat från Sverige istället. I helgen har jag också ställt upp som "modell" och hjälpt Claudia med hennes fotoprojekt där hon ville porträttera bland annat mig. Det var kul. Sen har vi haft filmkväll och även hunnit med en liten sväng ut i Hollywood. Spiknyktert dock, vilket faktiskt var väldigt skönt. I måndags började vi vår diet här hemma. Vi går på något amerikanskt som heter SlimFast som går ut på att man äter två shakes (supergoda!) per dag, tre små mellanmål på ca 100 kcal vardera (brukar bli en frukt eller ägg) och sedan en middag på mellan 300 och 500 kcal. Idag är vi inne på dag tre och det känns faktiskt väldigt bra. Inget sug efter någonting annat. Vi har gjort slut med våra chips, det blev en ohälsosam relation i slutet.
Det är inte alls långt kvar tills vi kommer hem nu. Jag tror det är ca 6 veckor kvar. Helt sjukt vad tiden rinner iväg. Fan vad jag längtar efter svensk sommar med mina fina där hemma!
Och jag lovar att skärpa mig på uppdateringsfronten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0