SUMMER'S BACK!

Sommaren är tillbaka i LA! Jättevarmt och helt fantastiskt skönt. Igår var jag i Downtown med mina fashionklasser på field trip hos Jonathan Martin Manufacturing Company. Det var trevligt och riktigt intressant att se. Vi fick se hur det går till i fabriken, allt från patternmaking till färdigt plagg. Efter det strosade vi runt i ett 36 (!) gradigt Downtown, kollade in tygaffärer och käkade dirtydogs. Fick skjuts hem av Dianne, mötte upp Bells hemma och drog ned till stranden och mötte Nima. Vi låg och lapade sol i några timmar, helt fantastiskt skönt. Lyxig håltimme. Vid sex var jag, surt nog, tvungen att bege mig till skolan för veckans sista lektion i Apparel Construction.
Idag vaknade jag och Bells pigga och glada redan 8.30. Helg! Vi begav oss ut på en mysig morgonpromenad bort till Venice, via underbara Little Venice, och sen tillbaka till Santa Monica via stranden. Fin start på dagen. Efter detta har vi bara legat vid poolen hela dagen, lapat sol, hängt med grannar och pluggat en massa. Sent på eftermiddagen kom Jens spontant över till oss, riktigt trevligt då vi inte setts på evigheter. Vi körde bort till Malibu och Moonshadows för middag och rödvin. Satt på deras mysiga uteservering över havet, lyssnade på vågorna, åt god hummersallad och snackade skit. Riktigt trevlig kväll. Nu har vi landat hemma igen, vi ska se på film och sen sova. Jag är lycklig.
Bildregn:




Jonathan Martin Manufacturer Company


Dianne sa att "you haven't experienced LA until you've tried the dirtydogs"


Santa Monica Beach


< div style="text-align: center;">
Åkte lite bil med Janne

Ustikt mot havet från Moonshadows

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0