HARD WORK

Jobb plus jetlag equals no social life. Mellandagarna har präglats av arbete, hårt arbete. Jag har sålt så det ryker och tagit emot returer till ett fördärv och bitit mig i tungan vid varje "hej jag fick den här klockan i julklapp och nu vill jag...." - "ta av några länkar?". Jag är så trött varje dag när jag kommer hem att jag inte ens hinner höra av mig till mina vänner. Jag äter middag med min familj (mammas bästa mat), myser med mina hundar och går och lägger mig. Det är det jag gör. Men det är faktiskt inte fy skam.
Idag slutade jag klockan fyra (kors i taket) och hade tid att strosa runt på stan lite efter jobbet. Något jag tyckte skulle bli mysigt och harmoniskt men blev allt annat än mysigt och harmoniskt. Hysteriska Stockholmare!!! När man krigar sig fram bland vildjuren som tror att de ska fynda på mellandagsrean så blir man så jäkla frustrerad och inser att den här delen av Stockholm saknar man verkligen inte. Just där och då ville jag bara blunda och teleporteras tillbaka till LA. Tvi! Två timmar senare och tankar om att få fira nyårsafton i någon gammal trasa uppenbarar sig COS. Fantastiska COS som jag helt hade glömt bort hade öppnat i Stockholm. Jag visste redan där och då att min nyårsklänning väntade på mig där inne. Om jag hade rätt? Klart jag hade. 30 procent rea dessutom! Mellandagsrea och Stockholm är inte så dumt trots allt.
Därefter traskade jag ned till Le Cafe där en fin klan flickor satt och väntade på mig för lite vin och en massa tjatter. Både LA flickor och Stockholmsflickor. Tänk att jag har så fina vänner. Och tänk att jag har haft möjligheten och turen att träffa så många underbara vänner i LA. Vänskaper som jag vet kommer hålla livet ut. Även om vi befinner oss i olika delar av världen. Det förväntade jag mig faktiskt aldrig när jag flyttade dit. Och till mina flickor som är kvar i LA över julen, jag saknar er!
I helgen har jag lyan för mig själv. Familjen och hundarna har åkt till Väddör för att fira nyår. Även om jag saknar dem lite redan så känner ni ju mig... Jag älskar att vara ensam och tokmyser just nu.
Mys mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0