FASHION SCHOOL

Och så var första skolveckan avklarad. Förkylningen har hängt med som en efterhängsen svans hela veckan och jag har väl inte direkt varit i mitt esse. Men jag är så otroligt lycklig. Lycklig över att påbörja min utbildning, att mina klasser är fantastiska, att mina lärare grymma. På tisdagar och torsdagar läser jag Fashion Buying, Fashion Trends and Design och Apparel Construction (syklass). På onsdagskvällar läser jag Color Analysis som är en färgklass där vi kommer få sketcha och måla en hel del och utforska färger. Jag är med andra ord ledig fredag, lördag, söndag, måndag - hur skönt? Dock kommer mycket ledig tid gå till plugg, men det ser jag fram emot. Jag har redan blivit tilldelad tre projects som ska vara klara inom en snar framtid, så min hjärna går på högvarv nu och brainstormar hela tiden. Kreativiteten flödar. Idag köpte jag min första symaskin. Min första egna lilla symaskin. Det blev en Singer 1409 Promise, den verkar lätt och prisvärd. Beställde den online hos Target, så den lär komma hem till mig någon gång nästa vecka. Jag längtar. I helgen ska jag bland annat bege mig ut på äventyr och köpa målarfärger, penslar, paletter, sytråd, saxar, nålar, tyger - you name it. Jag har en milslång lista att pricka av. Nu är vi igång.

Puss!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Gud vad kul det låter!

2011-02-18 @ 11:40:35
Postat av: Frida

Men ååh vad underbart älskling! Gud vad kul det låter, kommer ju passa finfint till dig kreativa tjej!! :D stolt över dig o din nyyya egna symaskin!



Underbar bild också :) <3

2011-02-19 @ 14:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0