LÅNGHELG I LA

Det blev inte många timmars sömn natten till lördag. Jag var tvungen att gå upp i tid då jag planerat att köpa supplies till min syklass och färgklass. Jag och Sus åkte med i Malin och Felix bil in till Hollywood. Köpte på mig vattenfärger och penslar och grejer för 200 dollar, den sved lite kanske. Tack vare spöregn och brutala bilköer hann jag aldrig fram till sybehörsbutiken, så det får jag ta en annan dag. Istället gick vi in på Beverly Center, vilket är något man tydligen inte ska göra en lördag då det regnar. Fullproppat med människor. Vi shoppade lite och åt en välbehövd pizza på California Pizza Kitchen, sedan styrde vi hem till Santa Monica igen och hade en mysig hemmakväll.
Idag, söndag, kom äntligen solen tillbaka till LA. Vi började morgonen i solen vid poolen i några timmar innan vi begav oss ut på stan i Santa Monica för att uträtta lite ärenden. Jag fick bland annat tag på mina 40 tyg-samples i achromatic colors som jag behöver till min första läxa i Color Analysis. Nu är vi hemma och har ätit hemlagad indisk middag, lilla familjen. Käkar godis, kollar Solsidan, Big Brother och Melodifestivalen. Myssöndag. Imorgon är det President's Day här, vilket betyder röd dag och ingen skola.

Fika på Coffee Bean


Världens sötaste småkillar på Third Street Promenad. Så duktiga!

Newlyweds

Trött tjej med alla 40 jävla tygrullar


Solnedgång i Hotchkisspark nedanför oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0