TOO SCHOOL FOR COOL

Förlåt. Jag vet. Jag är sämst. Men både min kropp och själ har befunnit sig på Santa Monica College de senaste dagarna typ. Det är mycket som pågår i mitt lilla hjärnkontor just nu. Jag har ett x antal projekt och läxor som kräver en hel del inspiration och roliga idéer - hjärnan går som sagt på högvarv. Utöver det har jag ett x antal kapitel i skollitteratur att nöta in. Men skolan är faktiskt hur kul som helst. Allt går himla bra. Jag har fått till en skön mix av teori och praktik i mina fyra kurser. Igår lämnade jag in min första hemläxa i Color Analysis, där vi skulle fästa 40 items med achromatic value (svart, grått, vitt) på en board i färgskala. Jag valde 40 olika tygsorter som jag formade till "rosor", vilket läraren uppskattade och visade upp för klassen att den var "cute". Mitt första A på en uppgift - check! Så utöver plugg och socialt umgänge med mina fina roomies och classmates, så har det inte hänt så mycket mer avancerat sedan sist. Nu är det torsdagkväll, vilket betyder heeeelg. Jag har fyra dagars ledighet framför mig, varmt välkommet. Ska spendera morgondagen med näsan i skolböckerna dock, med någon paus för en joggingtur på stranden. På kvällen ska vi till girlsen i Hollywood för att sedan gå ut och raja en sväng. Vad resten av helgen har att erbjuda får vi se. Men berätta, vad har ni för er hemma? Saknar er.
My achromatic value scale

Min symaskin har kommit! Hur söt?

Här burkar vi sitta och plugga, blir lite najsare så

Kommentarer
Postat av: Marty

GRATTIS DENISE!! högsta betyg, kul!! :) vad härligt du verkar ha. hur är dina skolkompisar?? manga utlänningar? verkar vara manga svenskar i L.A?!



stor puss

2011-02-26 @ 11:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0