LOEWS

Kom precis hem efter en 45 minuters joggingtur på stranden i solnedgången med Malin och Johan. Konditionen börjar redan arta sig, och bäst det då vi siktar på att springa OC Marathon i Newport Beach i maj. Eller ja, åtminstone halvmaran på 2 mil. Det känns kul att ha ett mål med träningen, det håller min motivation uppe.
De senaste dagarna har vi hunnit med IKEA ("en sista vända"), och en mycket trevlig bbq and jacuzzi night på Plaza hos Johan och Claudia. Dock blev middagen så sen att jacuzzin hann stänga, men fyfan vad gott det var med grillat kött! Något man saknar när vi här hemma i princip lever på ägg och kalkon, haha.
Idag har vi hängt på underbara LOEWS, ett hotell på stranden här i Santa Monica. Åt lunch, drack Bloody Marys och snackade strunt. En riktigt fin dag.
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Ellinore Sånge

Hej! Det var jag som kommenterade Isabella Löwengrips blogg. Jag undrar om ni bor helt i USA eller det är bara för 1 år? Hur ni jobbar, vad ni jobbar med, lätt att få jobb osv? Hur ni bor? Tacksam för svar :)

2011-02-02 @ 18:12:14
URL: http://ellies.blogg.se/
Postat av: Denise

Hej Ellinore! Jag har nyligen flyttat till USA för studier på Santa Monica College inom Fashion Merchandising. Tanken är att jag ska bo och plugga här i två år. Jag är här på studentvisum som räcker i fyra år, men som student får man inte jobba. Man måste ha ett speciellt visum för att få tillstånd att jobba här, eller green card. Ett alternativ om man vill åka hit och jobba ett år är att åka som au pair som jag vet att många gör.



Jag bor med fyra väninnor från Sverige i en egen lägenhet som vi hyr. Skolan har inget campus där man kan bo, så boende får man fixa på egen hand. Men jag gillar det såhär, vi bor några minuter från stranden och jag trivs jättebra. LA är en underbar stad, har du planer på att åka hit? :)

2011-02-02 @ 19:55:55
URL: http://dstark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0