LOS ANGELEEEES

Och så var man LA-bo. Helt galet. Det känns förvånansvärt bra redan. Jag känner mig trygg och lycklig. Resan hit gick fint. Den var lång men ganska smärtfri (bortsett från några bagage som blev försenade). Bästa Bells kom och mötte oss på LAX och vi tog en stor taxi till lägenheten i Santa Monica. Lastade av oss allt bagage och acklimatiserade oss lite. Senare tog vi en promenad ner till stan och stranden och kollade läget. Fantastiskt mysigt. Gick ut på Santa Monica Pier och åkte berg och dal bana. Vi firade kvällen med mexikansk middag och margheritas på ett mexikanskt ställe ute på piren. Sen åkte vi hem och somnade innan vi ens hann till kudden.

Idag vaknade vi tidigt. Vi har lyckligtvis sluppit undan jetlag och kommit in i det amerikanska dygnet ganska fort, tack vare att vi höll oss vakna tills vi stupade igår. Tog en promenad till Ralph's och handlade lite frukost och andra nödvändigheter. Efter frullen promenerade vi ned till vår nya lägenhet och kollade läget. Den ligger sjukt bra till, typ tre minuter från stranden, och är tokmysig. Där kommer vi trivas som fiskar. Därefter vandrade vi runt och kollade potentiella lägenheter till Malin och Felix. Vi hittade en helt fantastisk liten etta på Ocean Avenue, i princip mitt på stranden, som vi alla håller tummarna för att de får. Sen har vi mest vandrat runt här i mysiga i Santa Monica, bland annat kirrat en bra deal hos T-Mobile dit vi ska tillbaka imorgon och fixa amerikanska nummer. Här går det undan. Därefter tog vi the Big Blue Bus (tajkonbussen) till Westwood och åt sushimiddag på Yamato. Yamato ligger i en gammal kyrkbyggnad och har sjukt billig och god sushi, kommer helt klart bli en framtida favorit. En taxi hem senare ligger vi döda hemma i soffan. Vi hade egentligen planerat att ha drinkkväll, men vi är pensionärer ikväll också och ska snart sova. Imorgon är en ny dag i denna underbara stad. Jag saknar och älskar er där hemma.