THE WEEKEND

Nu har ännu en helg passerat och jag har varit i LA i lite drygt två veckor. Tiden har gått fort, samtidigt som det känns som om jag har varit här i en evighet. Jag saknar er där hemma, tänker på er varje dag. Ni vet att jag älskar er.

I fredags började jag dagen med några timmar vid poolen. Därefter bytte jag poolen mot stranden och hängde med Malin och Felix på vår beach. Vi bestämde oss för att ta en joggingtur på stranden på eftermiddagen. Jag och Malin sprang på strandpromenaden bort till Venice och tillbaka, en tur på ca 30-40 minuter. En lagom start. Tanken är att när vi fått upp konditionen lite igen ska vi byta ut boardwalken mot sandstranden, vilket är betydligt mycket tuffare. Anywho, på kvällen hade vi lite svenska och amerikanska vänner över för att inviga vårt nya möblerade hem. Efter några drinkar traskade vi ned till Tavern där vi hängde ett tag och hade trevligt.
I lördags var alla extremt trötta. Det blev några timmar vid poolen och därefter stannade vi inne hela dagen. Kollade film, sov om vartannat och gottade oss i massa chips och godis. En riktigt mysig och välbehövd lördag.
Idag, söndag, startade jag traditionsenligt dagen vid poolen med en bok. Jag måste ju ta vara på det fantastiska vädret vi har blivit välsignade med såhär i januari. Därefter kom Daphne och Sara och hämtade upp oss med sin hyrbil och vi åkte och handlade massa mat på Trader Joe's. Mycket tacksamt då det är svårt att storhandla här utan bil. På eftermiddagen testade jag och Bells på gymmet här i huset. Det funkade helt okej, så nu blir det någon form av träning varje dag. Efter det fick vi ett ryck och storstädade hela lägenheten och lagade en god tacosmiddag lagom till Loppan och Sus kom hem. Husfruarna liksom. I matkoma stannade vi sedan hemma i soffan och hade Solsidan marathon. Underbara Solsidan, och underbara söndag i LA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0