WHAT'S UP?

Intensiva dagar har passerat, mina vänner. I onsdags började värmen krypa sig på här i LA. Det gillar vi. Satt och solade och drack soyalatte på Coffee Beans uteservering och pluggade lite matte inför våra assesment test (som ägde rum idag). Vi fick också äntligen vår matta rengjord i nya lägenheten (USA och heltäckningsmattor), så att vi kunde börja planera flytten. På onsdagskvällen lagade vi för en gångs skull middag hemma, lilla svenska maffian som har varit bosatta uppe på 19th. Hemlagade tacos och coronas satt fint. Alla slockande i matkoma i vanlig ordning, och dagen efter (torsdag) var det dags att stiga upp tidigt för att attenda vårt Information Seminar i skolan. 8 timmars information och genomgång av Santa Monica College var mycket givande och allt kändes väldigt spännande. Collegemiljön är hur trevlig som helst. Vi har ett riktigt fint campus med vackra grönområden, massa palmer, fontäner och pooler. Där kommer jag finna studiero. Efter skolan var det dags för första flyttlasset att gå. I och med att vi inte äger en bil ringde vi en stor taxi och lovade att dricksa fint om han ville hjälpa oss. Hjälp fick vi och så småningom fick vi över det mesta av prylarna till nya lägenheten. Utmattade och hungriga mötte vi senare upp Malin, Felix och Timur och promenerade bort till Venice i hopp om att finna begagnade cyklar till salu. Dock var vi lite sent ute och allt hade stängt, så vi gick till MAO'S och käkade middag innan vi åkte hem för att sova första natten i nya lyan.

Idag (eller igår, klockan är 3 am här), var vi på plats i skolan tidigt för att skriva våra asessment tests i matte och engelska. Det var en aning skrämmande upplevelse, men allt gick bra. Eller, engelskan gick fantastiskt då jag i princip fick full pott och hamnade i högsta engelskaklassen (med amerikaner). Matten gick uruselt där jag istället hamnade i lägsta gruppen, hehe. Dock hade jag inga high hopes där då vi alla känner till att jag inte är något vidare mattesnille. Men bättre ska jag bli här nu, hade jag tänkt. Efter testet tog vi bussen ut till LAX och hämtade ut vår hyrbil vi kommer att ha nu i dagarna. Vi åkte till IKEA i Burbank på direkten och handlade upp oss på en massa nödvändigheter och fina saker till hemmet. Ikväll har vi bara installerat oss i lägenheten och myst i vårt fina hem. Imorgon ska jag ta sovmorgon, därefter ska vi ut på nya äventyr med bilen. Vi har förresten haft fantastiskt väder idag, 26 grader i skuggan och strålande sol. Hoppas det håller i sig. Mycket snö där hemma?
Älskar er där hemma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0