FAAAAASHION

God eftermiddag Los Angeles (godnatt Stockholm). Idag fick vi vårt vackra matbord (från Walmart, hehe) levererat hem till oss. Skitsnyggt blev det, nu är vårt hem i princip komplett. När vi har städat och allt är skinande rent tänkte jag ta lite pics och lägga upp här, ni måste få se hur fint vi har fått det. Att skruva ihop bordet och stolarna var mindre roligt, med mitt tålamod fick jag ett mindre psykbryt och smet ned till poolen istället. När jag kom upp igen hade mina fina och duktiga roomies skruvat ihop allt. Det är kärlek.
Igår lyckades jag norpa till mig ännu en fashionkurs, Apparel Construction. En sykurs med en lärare från FIDM, lycklig är bara förnamnet. Jag har i dagarna tagit beslutet att endast plugga mode under min utbildning här. I och med att jag vet att jag inte kommer göra en transfer inom USA efter två är (då utbildningen på SMC är klar), så är det onödigt för mig att ta ett AA-degree (som krävs för en transfer) och plugga general education (matte, natural science, social science etc). Eftersom jag lägger ner så mycket pengar och själ i detta vill jag läsa sådant som ligger i mitt intresse och som jag vill lära mig mer om. I och med att jag innan valt kurser inom general education, sitter jag nu och försöker byta bort dessa. Alla fashionkurser är slut för tillfället, så nu sitter jag och uppdaterar hemsidan frenetiskt och kikar om någon snäll själ droppar en kurs jag vill ha. Jag behöver nämligen bara en till för att fullborda mitt schema inför våren. Mitt beteende börjar bli sjukligt. To be continued.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0