RAIN

Ligger i min säng, min stora sköna säng, och lyssnar till regnet som smattrar på rutan. Finns det något härligare än regn som smattrar på rutan? Jag känner mig lugn och tillfreds med livet. Samtidigt är det många tankar som har vaknat till liv sedan jag kom hem till Stockholm. Tankar om livet och värderingar.

Vart är jag påväg i livet?
Idag har jag jobbat hela dagen. På kvällskvisten tog jag ett glas vin med mina tjejer på Grodans uteservering. Vi satt under markisen utomhus i spöregnet och pratade livet. Mina fina tjejer.
Vilken upp och ned vänd vecka egentligen. I tisdags vaknade jag i LA, i ett dygn flög jag för att komma till Sverige, i onsdags kom jag hem, i torsdags återförenades jag med fina vänner, och i fredags började jag jobba. I tre dagar har jag bara jobbat och försökt anpassa mig efter svensk dygnsrytm. Jag har så fort kommit tillbaka till vardagen jag lämnade här för ett halvår sedan. Det är med skräckblandad förtjusning måste jag medge. Jag är ju överlycklig över att vara hemma hos alla jag älskar, men det är skrämmande hur fort man kommer tillbaka till sin gamla vardag. Några timmar är allt som krävs. Jag gottar mig dock i denna vardag just nu. Imorgon och dagen efter det är jag ledig och då ska jag njuta av den underbara ledighetskänslan bara lediga dagar från jobbet ger.
XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0