4 DAYS OFF

Fina ni, jag har försummat bloggen på sistone. Jag har plugg upp över öronen, det är väl anledning nog?
Hur som helst, veckan har sprungit förbi i vanlig ordning. Tiden ägnas mest åt skola och plugg. Myskvällar med glass hemma med tjejerna. Nu har jag helg i fyra dagar, sitter fint. Igår, efter att jag slutat min kvällskurs i apparel construction, överraskades jag hemma av ett gäng fina vänner som satt och drack öl hemma hos oss. Jag hakade på och efter några timmar styrde vi kalaset ned till vår favoritbar på Main Street, drack en appletini och satt på uteserveringen och tjattrade under stjärnhimlen. Vår gamla klasskompis från högstadiet, Tove, är ute och reser jorden runt helt på egen hand (hur coolt?). Hon hade ett dygn i LA och tillbringade det hos oss i Santa Monica. Det var himla kul att träffas igen efter alla dessa år och prata gamla minnen. På hemvägen svängde vi förbi stranden bara för att känna havsbruset i mörkret, för att sedan traska bort till Jack-in-the-box för ett nattmål.
Denna fredag ägnas åt storstädning och plugg. Ikväll ska vi ut och äta och gå på bio. Vad gör ni, Sverige?
xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0