HOT!

Min lediga dag till ära har jag unnat mig en pluggfri dag. Inledde dagen med en lång sovmorgon och därefter en frukost-skype med mor min. Vid tolv traskade jag ned till poolen för några timmars sol, bad och filiosoferande. Idag har det varit över 35 grader varmt här. Det är liksom oktober. Helt underbart, samtidigt som man inte kan låta bli att klaga lite över att man nästan smälter bort (tar emot alla mentala örfilar från alla där hemma i höstkylan). Hela eftermiddagen och kvällen har jag lekt hemmafru här hemma i vårt lilla hushåll. Tog bilen till Ralphs (notera att Ralphs ligger några minuter bort och att jag blivit pinsamt amerikaniserad) och handlade mat för att överraska mina tjejer med middag. På Ralphs kom det fram en äldre dam till oss och började prata svenska. Det visade sig att hon var från Sundbyberg (vad är oddsen?!) och att hon hade bott bara några gator från min adress hemma i Sverige. Dock hade hon bott i LA sedan 1958, och bor nu, precis som oss, på Park La Brea. Hur söt tant som helst.
Jag lagade thai red curry till flickorna vilket var mycket uppskattat. Den här terminen har vi börjat lägga ned tid och kärlek på matlagning. Till skillnad från förra terminen då vi i princip levde på ägg, kalkon, sallader och home delivery (och glass). Vi älskar vårt nya liv som hemmakockar. Jag brukar sätta på Adele eller Lykke Li på högsta volym och unna mig ett glas rött under tiden. Jag gillar det familjära i gemensama middagar. Att få slå sig ned tillsammans och prata om dagen sin, eller annat fint i livet.
XXX

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snart får du laga middag åt miiiiiiiiig :D

2011-10-13 @ 13:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0