THESE DAYS

Fredagkväll (natt?) och jag ligger i sängen och pluggar. Och pluggat har jag gjort hela dagen, samt agerat sömmerska åt en killkompis. Ikväll har vi även tagit en sväng ned till poolen och simmat under stjärnhimlen, vilket är något jag vill göra varje kväll efter denna. Det är något magiskt harmoniskt över att flyta runt i en ljusblå uppvärmd pool under stjärnorna. Avslutade med bubbel i jacuzzin och tjejsnack med Bells och Sara.

I onsdags regnade det exakt hela dagen. Inte mig emot, regn är mitt favoritväder efter sol. Jag blir lugn och lycklig av regn. Tidigt på morgonen tog jag bilen (som jag kan passa på att tala om att vi köpt en ny!!!) till vår mekaniker, där jag fick ett klart godkänt. Vi är nu alltså stolta ägare av en söt liten svart Hyundai Accent. Perfekt och lagom bil för oss. Jag och Sara uträttade lite ärenden under förmiddagen, för att sedan luncha och plugga hemma hos oss i några timmar. På eftermiddagen körde jag Johan till LAX, då han ska hem till Sverige på besök i några veckor (jet-setarn). Under kvällen anordnade vi pluggstuga här hemma, och Claudia lagade sin berömda Skaldjurssoppa till oss. Matorgasm.
I torsdags besökte jag The Getty med min Fashion History klass. The Getty är ett häftigt konstmuseum som ligger väldigt högt beläget, vilket ger en fantastisk utsikt över staden. Vi vandrade runt och tittade på fantastiska målningar och skulpturer och stannade till ett tag och njöt av utsikten av "vår" stad. Sedan åkte jag och tjejerna till Santa Monica och lunchade på Urth Caffe för att sedan gå på resterande lektioner i skolan. Supermysig dag som avrundades lika mysigt; med sushimiddag på favoriten Yamato. Obligatorisk efterrätt i form av Yoghurtland på det - och helgen var invigd.
Lite bilder i vanlig ordning;
Cooking
Liten sneak-peak på vår lya (mer kommer!)
Skaldjurssoppa
Vi åkte tåg-lift upp till The Getty
Liten Mogi
Älskar bilden!
Utsikt från The Getty
Fina!
Mina girls (bild lånad från Susanne)
XXX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0