WEEKEND STORY

Då satt man här, ännu en natt med plugg. Allt koffein jag stoppar i mig under dagarna rubbar min dygnsrytm. Det är kanske tur att jag innerst inne är en nattuggla som faktiskt är som mest kreativ när mörkret faller på. Veckan som väntar kommer förmodligen bli den tuffaste hittils med två midterms, en final och ett project due. Sova får jag göra veckan därpå. Vi är redan i mitten av terminen, vilket känns helt ofattbart. Vart tar tiden vägen?
Helgen har hur som helst varit trevlig! Även den har sprungit förbi. I torsdags inledde jag helgen med att spendera håltimmen jag har i skolan nere i Santa Monica med Ems och Susanne. Vi lunchade, strosade i butiker och njöt av värmen och havsvindar. Det verkar som att sommaren är här för att stanna, ännu en gång. Det är fint. När jag kom hem på kvällen möttes jag av en fantastisk middag som Sus och Claudia överraskade med; kött, hasselbackspotatis och bearnaiseås. Bea är, förvirrande nog, galet svårt att hitta i den här staden. Fråga mig inte varför. Lyckan var i alla fall total och helgen infirades. Hela fredagen pluggades det. På kvällen möttes vi upp ett stort gäng svenskar för middag på japanska Gyu Kaku i Beverly Hills. Jag älskar det stället, man beställer in rå mat som man själv tillagar på grillar vid borden. Utöver mat drack vi mojitos tills det sprutade ur öronen på oss och stället fick slut på drinkglas. Då rullade vi vidare till Playhouse för att fira fransmännen som hade "Pink Party" kvällen till ära. En sväng till Supperclub blev det också för att dansa barfota i sofforna.
Igår, lördag, hängde jag och tjejerna vid poolen större delen av förmiddagen. På eftermiddagen pluggade vi, och kvällen spenderades (ännu en gång) med filmen Soul Surfer där vi (ännu en gång) grinade ögonen ur oss. Se den! Idag, söndag, har jag och Bells pluggat i solen på ett utav våra cafén här inne på Park La Brea. När solen började gå ned snörade vi på oss jogginskorna och begav oss ut på en joggingtur. En vana vi (ännu en gång) tänkte klämma in i våra scheman. Resten av söndagen har spenderats i tvättstugan och i böckerna. Nu vill jag bara ha nästa helg och alla veckans prov avklarade. Fast forward?
Pics;
Torsdag. Lunch i Santa Monica, bild från Susanne.
Torsdag. Yoghurtglass efter skolan! Bild från Emma.
Fredag. Åka bil!
Fredag. Middag @ Gyu Kaku, bild från Emma.
Världens godaste mat.
Supperclub
Pink Party @ Playhouse, bild från Linn.
Lördag, poolhäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0