WEDNESDAY

Onsdag idag, vilket betyder "ledig" dag för mig. Jag lyckades ju pussla ihop mitt schema så att jag endast går i skolan tisdagar och torsdagar. Det känns ultimat då vi nu bor en bit bort från skolan, plus att jag får två dagar i veckan hemma själv. Bra för ensamtid och pluggtid. Denna onsdag började jag, Bells, Claudia och Johan med ett Aqua Zumba pass nere i poolen. Vi och pensionärerna. Skön start på morgonen, men nästa gång tror jag att vi kör Poolside Yoga istället. Simning och gym ingår också i vårt nya liv; vi ska bli hälsosamma plugghästar. Som går ut och roar sig då och då, hehe.
Ett par intensiva dagar av plugg har passerat. Jag har nött Marketing i alla dess former och haft mitt första online exam. Jag har pluggat franska inför mitt första quiz i språket. Och jag har letat tidstypiska kostymer från Sumerian, Egyptian, Assyrian och grottmänniskor-av-alla-dess-former till min Fashion History Notebook. Och juste, däremellan har jag klämt in Californisk körteori och prickat teoriprovet på första försöket! Nu får jag köra bil lagligt här på mitt svenska körkort i två månader tills jag måste köra upp för mitt California license. Vi ska kolla på bil i helgen och förhoppningsvis införskaffa en också. Det är dags nu. Bussen till skolan är ingen höjdare i den här staden.
Vad annars? En ganska lugn helg passerade. Vi åt en del middagar ute med vänner och gick på bio, pluggade och tränade. Imorgon är det torsdag och skola, sen är det helg igen. Veckorna går så fort att jag nästan bli rädd. Innan jag vet ordet av är det väl jul och dags att åka hem. Men det ser jag också fram emot, jag saknar er där hemma och tänker på er varje dag! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0