MONDAY

Trots ynka fem timmars sömn i bagaget har denna måndag inte varit så pjåkig. Överlevde mina morgonlektioner och fick resultatet från förra veckans midterm i Advertising: A! Boom. Jag och Sus piffade till lunchen med en sväng ned till Santa Monica där vi avnjöt en lunch i solen med havsutsikt på rooftopen i Santa Monica Place. Varje gång jag är nere i Santa Monica inser jag hur mycket jag saknar närheten till havet. Vi hade en fin tid när vi bodde där för ett år sedan. Under Fabric lektionen på eftermiddagen vaxade vi tyg och förberedde inför kommande batik-färgning samt fingervirkade lite. Fick visa upp mina färdigheter i sistnämnda "sport" som var en favoritsyssla när jag gick på fritids. Tydligen arbetar vi olika i Sverige och USA och vi impade på vår lärare med "The Swedish Way" som hon aldrig hade sett förr. Kvällen toppade jag, Bells, Tina och Johan med ett efterlängtat Pound! pass på gymmet. CBS (har jag för mig att det var) var där och filmade hela vårt pass så vi får se om våra svettiga nunor dyker upp i tv i dagarna. Nu väntar ännu en natts plugg. Vet inte hur jag ska orka då jag redan nickat till några gånger i soffan. Red Bull verkar inte bita på mig längre vilket känns som en students värsta mardröm. Kaffe och Red Bull är liksom en pluggis bästa vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0