KONTRASTER

Ena kvällen är man på Eva Longoria's Pre-Oscar party på Beso, andra kvällen tvättar man åtta maskiner tvätt och somnar i soffan framför en film. Livet i LA. Jag har ju alltid älskat kontraster.
I onsdags svirade jag och Sus lite spontant om efter skolan och bestämde oss för att hänka på Moe och Frida till Eva Longoria's restaurang Beso där hon "throwade" ett pre-Oscar event. Onsdag är lika med helg numera så varför inte kände jag. Det blev en trevlig kväll. Lite drinkar, massa spansk live musik och en hel del kända ansikten. Vi hamnade faktiskt vid samma bord som Eva Longoria herself. Efter Beso trippade vi vidare till Supperclub för att supporta vår svensk John Dahlbäck som spelade under kvällen. Grymt drag såklart. Därefter blev det hemgång, precis sådär lagom.
Tack vare att vi hade besök av en liten kackerlacka (bevare mig väl) härom veckan så hade vi idag ett inbokat besök av Pest Control för sanering av lägenheten. Vilket fruktansvärt jävla meck det har varit. Hela lägenheten var vi tvugna att packa ihop. Allt innehåll i exakt alla skåp och hela garderoben har under dagen befunnit sig i en stor krigshög i mitten av vårt vardagsrum. Det var alltså mindre kul att komma hem idag efter många timmars förbud att vistas hemma. Innan vi kom hem dock så var jag och Sus och köpte en ny bil till henne, en riktig pärla. En liten parantes. Hur som helst, i ett x antal timmar har vi städat och packat upp och fejat och tvättat och haft oss här hemma. Nu, klockan 2.30 am landade jag i sängen. Nybadad i nytvättade lakan i en nysanerad, ny dammsugen, nystädad lägenhet. Det här är harmoni för mig. Oj vad jag ska sova gott inatt.
Tre bilder från Frida får tala lite för onsdagskvällen;

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0