FINALS...

Jag är mitt uppe i att försöka överleva den jobbigaste finals perioden någonsin. Sömnbrist, grov stress, koffeinöverdoser och nackspärr lider jag av för tillfället. Kanske något mer också. Två av de tre senaste nätterna har jag suttit uppe till 5 am och pluggat och skissat. Men som man brukar säga: hard work pays off. Får vi hoppas. Jag ser ljuset i tunneln i alla fall. Jag kan bocka av min final i Merchandising, final i Fashion Illustration, final project i Fashion Illustration, final project i Advertising, final project i Fabrics samt ett par extra credit arbeten som jag filat på. Imorgon väntar två in class finals i Advertising och Fabrics. Därefter går jag inoficiellt på sommarlov. Inoficiellt för att jag inte kommer ha fler klasser i skolan men jag har ett final project i Merchandising samt ett extra credit arbete i samma klass som ska in efter helgen. Ni förstår kanske varför jag inte har något liv för tillfället. Jag vet helt ärligt inte vad jag går på för energi just nu. Någon sparlåga långt inifrån. Kan man överdosera Red Bull förresten?

På fredag har jag som mål att vara helt klar med skolan. Då, mina vänner, checkar jag ut OFICIELLT. Helt bananas att jag slutar skolan. För en ganska lång tid framöver förmodligen. Jag kommer verkligen sakna SMC har jag insett. Mina fina professorer och klasskamrater. Luncherna med mina älskade tjejer i "betongen" och på gräsmattan. Pluggsessioner och powernaps i bibblan. Kaffestunder i solen. Campus. Dock ska det bli riktigt fint att slippa all plugghets och extrema morgonlektioner, hehe. Men annars känns det faktiskt riktigt vemodigt att imorgon är min sista riktiga dag på SMC Campus. Herregud.
Lugnar nerverna med ett glas riesling. Det är sådant man får unna sig såhär i plugghetsen. Lite kul måste man ju få ha.
Förresten! Bortsett från att jag lider av plugghets och separationsångest för tillfället så är jag världens lyckligaste tjej! För på lördag LANDAR MIN MAMMA I LA! Lyckan är helt jävla obeskrivlig. Tänk att jag äntligen ska få visa mitt hem och min stad för henne. Det kommer bli magiskt.

Lite snapshots i vanligt ordning då:
Plugg picknick i gräset. Red Bullen på plats.
Solnedgång.
Final project i Fashion Illustration.
Plugg på Starbucks.
Pluggpaus på Jamba Juice! Yum.
Pusskalas med Bobo.
Plugg vid poolen (jag varierar mina pluggplatser i alla fall)
Pluggpaus i badet med ett glas rosé.
Fabric shopping inför final project i Fabric Science.
Tröstätning.
Älskade Ems 23 års dag på Lure i torsdags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0