YOUNG, WILD AND FREE

Så, i onsdags hade jag min sista oficiella skoldag. Jag hade mina två sista in-class finals och både kändes ganska bra. När jag var och skrev under papprena att jag ville avsluta min utblidning och tid på Santa Monica College blev det verkligt för mig. Och när den vänliga gamla damen på the International Student Center skakade min hand och sa "it was a pleasure having you here" sved det till lite i halsen. Jag är så himla dålig på avsked och avslut. Klarar inte av det. Spenderade i alla fall dagen ute i solen på gräsmattan och pluggade till min sista final i Fabric Science med Emma och Linn. Sådana små, simpla vardagsmoments som man inser är så himla fina och som man kommer sakna när de inte finns nära längre.

När vi skrivit provet kidnappade vi Emma för att överraska henne med en försenad födelsedagsmiddag ute i Malibu. Vi valde allas vår favorit Moonshadows som ligger precid vid vattnet. Där satt vi i ett par timmar, lyssnade till vågorna, åt fantastiskt god mat, drack mojitos och pratade om livet. Mysigaste kvällen på länge.
Igår, torsdag, unnade jag mig en lång dag vid poolen. På kvällen blev det en spontan utgång med Sara, Claudia och Kuno till Lure. Spontant är som bekant bäst och det visade sig bli en av de roligaste kvällarna på länge.
Idag unnade jag mig en längre sovmorgon för att sedan starta dagen med en skype session med mamma och Bosse. Vi planerade lite inför mammas ankomst IMORGON. Helt ofattbart att jag ska få krama om min mamma om bara ett dygn, efter alla dessa månader isär. Längtar så jag spricker! Det ska bli så skönt att få ha semester med henne här, innan det är dags för mig att packa ihop mitt liv och återvända till Sverige.
Om några timmar ska jag och Sus iväg till Santa Monica för att äta middag med vår vän Nate och hans tjej Mari. Därefter blir det biomys (Snow White and the Huntsman) och kanske lite shopping. Skatteåterbäringen har trillat in och visst är man värd lite materiell lycka efter att ha kämpat sig igenom en tuff pluggperiod? Ja, det är man.
Plugg i solen med mina fina.
Moonshadows i Malibu.
Fina Ems!
Goat cheese and red beet salad.
Moonshadows (bild från Emma)
Jag och Kuno igår innan Lure.
Jag och Jack. Oklart.
Cludden och jag busar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0