DAY TWO

Måndagkväll och dag två på min Fruit and Vegetable Cleanse är snart avklarad. Det är jobbigt idag. Har inte riktigt bestämt mig hur länge jag ska hålla på, men åtminstone till fredag. Om jag klarar mig så länge vill säga. Men det borde jag. Jag tror mig ha ett ganska starkt psyke. För det är mycket där det sitter, i psyket. Det gäller bara att bestämma sig. Jag gör det här för att rensa min kropp och för att må bra. Att jag mår dåligt nu är en normal reaktion då detta är något helt nytt för min stackars kropp. Den ligger liksom under renovering kan man säga. Ut med gammal skit och in med nytt och fräscht. Efter tre dagar ska man börja må bra enligt boken. Känna sig pigg och fräsch. Det gör jag inte nu. Idag har jag varit ett vrak. Så fruktansvärt trött. Jag nickade till alldeles för många gånger under mina två första lektioner idag. Lite kan det ha att göra med att vi hade daylight saving time i lördagsnatt och ställde fram klockan en timme. Det betyder att jag tekniskt sett gick upp klockan 5 imorse. Under min fyra timmar långa håltimme idag i skolan låg jag och sov i bilen. Lite skevt kanske. Jag vill bara sova mig igenom den här jobbiga delen. Tjejerna sitter för tillfället ute i vardagsrummet och äter tacos och jag sitter inlåst i sovrummet och känner hur gott det luktar. Smaskar på min rivna mango. Det gäller att hitta på nya former att äta frukterna och grönsakerna. Att riva känns bra idag. Har iallafall tagit ett jättelångt varmt bad ikväll som fick mig på andra tankar. Tände massa ljus och lyssnade på Lykke Li och Melissa Horn och bara låg där i värmen tills jag blev ett russin. Nu är jag jättehungrig och jättetrött och därför ska jag sova. Fortsättning följer.
Föda
Frukosten är bäst!
Häng i bilen i skolans parkeringshus..
Ser ni blicken? Tom, hungrig och galen.

Kommentarer
Postat av: fridi

vad snuttig du är pennan! vilken rolig och fräääsch "detox" eller vad man säger :P, du klarar allt! HAHA "sitter här med min rivna mango" du får säga sen om du märkte nån drastisk skillnad och hur :)



LOVE YOU

2012-03-13 @ 22:16:37
Postat av: Denne

Haha! Tack älskade vän. Det var spännande att testa sina gränser och visst känner man sig fräsch nu såhär i efterhand. Men igår började jag äta lite mat igen, efter fyra dagars ren "detox". Jag pallade inte trycket haha. Man måste ända tillbaka väldigt försiktigt så äter samma saker nu men lägger till protein och lite varm mat också. Och KRYDDOR. Jag känner faktiskt att jag blev "renare". Kroppen känns liksom lättare och friskare. Förlorade lite i vikt också vilket är ett plus! Saknar dig! Inte lång tid kvar tills ni kommer nu! YAAAAAY! Love you!!

2012-03-15 @ 19:48:29
URL: http://dstark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0